Hadiah Terbaik Untuk Anak







Masa kecik-kecik dulu, mak saya di kampung bukakan akaun kat Bank Pertanian ( sekarang Agro Bank)..masa tu, budak-budak sekolah dapat hadiah tabung bentuk kelapa muda yangberwarna hijau...sangat la gembiranya saya..sehari 50 sen saya masukkan dalam tabung..Zaman tu, 50 sen dah dapat nasi bungkus 30 sen, sebiji kuih 10 sen dan air segelas 10 sen kat kantin..

Kemudian dah sekolah menengah Mak bukakan akaun ASW2020..mak kata nanti simpan duit kat sini pulak..Sejak itu, setiap tahun duit raya masuk dalam ASW2020..kemudian dah masuk Uni..dapat biasiswa..sempat la kumpul duit biasiswa masuk dalam ASW ni...Mak saya orang kampung, tak tahu pasal Public Mutual..cuma tahu pasal ASB dan ASW..kalau la mak saya tahu pasal Public Mutual..dah tentu saya ni separuh jutawan dan sekarang...heheheheh

Tetapi,hasilnya masih boleh dibanggakan..sampai sekarang masih ada duit simpanan dari zaman kanak-kanak ni..Macam-macam dah buat...amik sikit masa nak buat kenduri kahwin...amik masa nak beli kereta dulu (Myvi jek..)amik lagi masuk dalam Public Mutual untuk simpanan dan pelaburan jangka masa panjang..

Didikan mengenai simpanan ini dan akaun pelaburan tersebut adalah hadiah yang terbaik dari mak saya. Oleh sebab simpanan dan pelaburan itu, saya tidak buat pinjaman pelajaran, pinjaman untuk berkahwin dan juga masih ada lagi simpanan sampai sekarang.

Jadi hadiahkan akaun pelaburan untuk anak anda....besar faedahnya..boleh digunakan ketika anak sambung pelajaran di universiti dan juga melansungkan perkahwinan..boleh juga dijadikan deposit untuk membeli rumah pertama anak anda.

Mulakan sekarang dengan RM1,000 sahaja dan RM100 setiap bulan. Dengan 15% setahun, setelah 18 tahun, simpanan anda menjadi RM110,426. Banyak kan? 

Ini adalah hadiah terbaik anda untuk anak anda.

Education plan, pelan pendidikan anak, tabung pendidikan anak, tabung anak,hadiah anak,terbaik untuk anak,unit trust konsultan,unit trust consutant, utc public mutual,pelan persaraan,retirement planning, rahsia melabur unit amanah, untung unit trust, public mutual,




No comments:

Post a Comment