Langkah Pertama



Langkah pertama selepas lulus exam dan dan dapat lesen ialah bercakap kepada keluarga dan kawan-kawan berkenaan unit trust. Itu ialah warm market. Maksudnya, dengan orang yang kita kenal. Mungkin kawan-kawan kita tak pernah dengar pasal mutual fund atau tak pernah ada orang approach dia. Atau kawan-kawan tak invest sebab tak kenal mana-mana UTC. Atau kawan-kawan yang pernah invest tapi UTC dia hilang atau sudah tidak memberikan servis yang baik kepada dia. Mula dengan kawan-kawan dan orang sekeliling kita dahulu.

Dulu masa belajar berjalan. Kita mula dengan langkah pertama dahulu. Kalau jatuh pun kita bangun balik kan? Sekarang dah boleh berlari pun.

Macam itu juga bila jadi UTC. Kita mulakan dengan langkah pertama iaitu keluarga dan kawan-kawan kita. Kongsi dengan mereka berkenaan pelaburan dengan mereka. Kalau mereka tak melabur pun tak apa, tapi kita dah kongsi. Dah praktis bercakap. Dah confident untuk bercakap lagi berkenaan pelaburan.

Kalau nak bercakap dengan orang yang kita kenal pun nervous..so,apa lagi..praktis depan depan...Mirror o Mirror..pehtu cakap la apa nak cakap...hehehehe..

Apapun setiap kejayaan mesti bermula dengan langkah pertama..
Jadi, mulakan langkah anda sekarang..


Education plan, pelan pendidikan anak, tabung pendidikan anak, tabung anak,hadiah anak,terbaik untuk anak,unit trust konsultan,unit trust consultant, utc public mutual,pelan persaraan,retirement planning, rahsia melabur unit amanah, untung unit trust, public mutual,Cara mudah pelaburan  melalui KWSP,kiosk pintar KWSP, unit trust consultant, UTC, Public Mutual agent, agen Public Mutual, Best kerja UTC,Public Mutual,Pelaburan, Simpan duit, kerja paling best, gosip artis malaysia jutawan, kerjaya, berjaya,selamat makan gaji,kos pengajian IPTA, kos pengajian IPTS, rejection, skim cepat kaya, peluang kerjaya, insuran perubatan, takaful, simpan banyak duit, kaya cepat, mengayat awek cun, lisa surihani, hadiah terbaik untuk anak, kaya cepat, pelaburan emas, perniagaan, usahawan,MLM,jutawan,jawatan kosong,maharaja lawak,murah rezeki, anwar ibrahim



No comments:

Post a Comment